Sales Representative Industry - Veneto & Friuli
Hach
Udine, Udine, Italy
8h fa

Descrizione Del Ruolo

Nell’ottica di un potenziamento della struttura commerciale per la nostra divisione industriale siamo alla ricerca di un candidato per rafforzare la nostra presenza in Veneto e zone limitrofe.

Il candidato avrà la responsabilità di promuovere e sviluppare la vendita delle nostre soluzioni per l’analisi delle acque nei principali mercati industriali della zona geografica assegnata.

Dovrà supportare tecnicamente i clienti al fine di acquisire un maggior numero di ordini ed effettuare un'accurata analisi relativa al trend di mercato.

Il candidato ideale ha maturato un’esperienza di 2-5 anni in ambito tecnico commerciale nel mercato della strumentazione di analisi dell’acqua, preferibilmente nei mercati industriali.

RESPONSABILITÀ

Il candidato prescelto all’interno dell’area geografica assegnata, avrà la responsabilità delle seguenti attività :

  • Visite e dimostrazioni di prodotti (80% del tempo), proposte, follow up e chiusure degli ordini.
  • Mantenimento della clientela esistente, ricerca e sviluppo di nuovi clienti nei principali mercati di riferimento (Food & Beverage, Laboratori Ambientali, Energia, Chimica).
  • Raggiungimento degli obiettivi di vendita annuali tramite la commercializzazione di tutte le linee di prodotto (laboratorio e processo)
  • Reportistica puntuale ed accurata mediante CRM aziendale SalesForce
  • Rigoroso e coerente rispetto di tutte le politiche aziendali
  • Formazione E COMPETENZE :

    Il candidato ideale possiede i seguenti requisiti :

  • Abilità comunicativa, relazionale, tenacia e un’ottima capacità di negoziazione.
  • Un CV aggiornato in italiano e / o inglese
  • Capacità di comprendere le esigenze del cliente e tradurle in soluzioni pratiche.
  • Comprovate capacità di pianificazione e capacità di guidare cambiamenti.
  • Conoscenza del mercato industriale (preferibilmente Chemical / Power / Food & Beverage)
  • Laurea ad indirizzo chimico, biologico, ambientale, o tecnico-scientifico.
  • Elevato livello di professionalità con un minimo di 2 anni di esperienza di vendita di strumentazione scientifica.
  • Capacità di pianificare e coordinare il proprio lavoro nel rispetto delle scadenze.
  • Capacità di lavorare per obiettivi.
  • Abilità di analizzare i risultati per identificare e rettificare eventuali scostamenti dagli obiettivi.
  • Residenza nell’area geografica assegnata e disponibilità ad effettuare trasferte sull’intero territorio nazionale.
  • Buona conoscenza del pacchetto Office.
  • Buona conoscenza dell'inglese sia parlato che scritto.
  • Completano il profilo : intraprendenza, appeal commerciale, autonomia, forte orientamento ai risultati, alto senso di responsabilità, team working, problem solving, umiltà e flessibilità.

    If you believe in creating something extraordinary, you’ll fit right in at Hach. You’ll find we’re always looking to improve.

    You’ll notice we believe that we can be better tomorrow than we are today. Some call it dedication, others call it drive, we call it passion.

    Hach is here to ensure water quality for people around the world. Want to join us in this mission? We are ready for your best. DIVE IN. HAVE IMPACT.

    ENSURING WATER QUALITY FOR PEOPLE AROUND THE WORLD Providing access to and information about water is our number one responsibility.

    Both around the corner and around the globe, we are committed to providing innovative solutions that help ensure that communities large and small have water that is safe, accessible and available for all.

    Develop your skills and grow your expertise while playing a role in improving the quality of life for people around the world.

    Learn more about how you can make a difference at Hach by visiting.

    ROLE DESCRIPTION

    With a view to strengthening the commercial structure for our industrial division, we are looking for a candidate to strengthen our presence in Veneto and surrounding areas.

    The candidate will be responsible for promoting and developing the sale of our solutions for water analysis in the main industrial markets of the assigned geographical area.

    He / She will technically support customers in order to acquire a greater number of orders and carry out an accurate analysis of the market trend.

    The ideal candidate has gained 2-5 years of experience in the technical-commercial field in the water analysis instrumentation market, preferably in industrial markets.

    RESPONSABILITY

    The successful candidate within the assigned geographical area will be responsible for the following activities :

  • Client visits and demonstrations (80% of the time), proposals, follow up and order closures.
  • Maintenance of existing customers, prospecting for new customers in the main reference markets (Food & Beverage, Environmental Laboratories, Energy, Petro-Chem).
  • Achievement of annual sales targets through the sales of all product lines (laboratory and process)
  • Punctual and accurate reporting using SalesForce (corporate CRM)
  • Consistent compliance with all company policies
  • TRAINING AND SKILLS :

    The ideal candidate has the following requirements :

  • An updated CV in Italian and / or English
  • Communication and relationship capacity, tenacity and excellent negotiation skills.
  • Ability to understand customer needs and translate them into practical solutions.
  • Proven planning skills and the ability to drive change.
  • Knowledge of the industrial market (preferably Chemical / Power / Food & Beverage)
  • Degree with a chemical, biological, environmental, or technical-scientific address.
  • High level of professionalism with a minimum of 2 years of scientific instrumentation sales experience.
  • Ability to plan and coordinate their work in compliance with deadlines.
  • Ability to work towards objectives.
  • Ability to analyse results to identify and rectify any deviations from objectives.
  • Residence in the assigned geographical area.
  • Good knowledge of the standard Office package.
  • Good knowledge of both spoken and written English.
  • The profile is completed by : resourcefulness, commercial appeal, autonomy, strong results orientation, high sense of responsibility, team working, problem solving and flexibility.

    When you join us, you’ll also be joining Danaher’s global organization, where 69,000 people wake up every day determined to help our customers win.

    As an associate, you’ll try new things, work hard, and advance your skills with guidance from dedicated leaders, all with the support of powerful tools and the stability of a tested organization.

    At Danaher, we value diversity and the existence of similarities and differences, both visible and not, found in our workforce, workplace and throughout the markets we serve.

    Our associates, customers and shareholders contribute unique and different perspectives as a result of these diverse attributes.

    If you’ve ever wondered what’s within you, there’s no better time to find out.

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