Room Service Manager
Le Meuirce
Italy
28 gg fa

Hotel

We work with some of the most talented and unique individuals in our business, who always ensure the extraordinary guest experience of Dorchester Collection and the hotels within it.

It is, after all, our people that bring our vision to life. As a member of our Dorchester Collection Family, we will support your development by nurturing your personality, creating a transparent culture of trust collaboration and appreciation.

Supported by our annual personal development planning, tailored learning opportunities and our Academy programs you will be a part of creating a bespoke experience.

Treasured by guests. Cherished by employees. Celebrated worldwide.

As an employee, you are expected to provide our guests with a bespoke and memorable experience measured to the highest standards of quality and service delivery.

Additionally the execution of your position will be in accordance to our company policies, standards and procedures.

Our company values are the fundamental spirit on how we reach our goals. As an ambassador of Dorchester Collection you will be entrusted with our values and expected to further enrich our We Care culture : Passion -

Personality - Respect - Working Together - Innovation

This job description is intended to illustrate the main duties and responsibilities of the role. It is not intended to be exhaustive and please be advised that the duties and responsibilities may be added on a temporary or permanent basis as appropriate.

Division & Department

Food & Beverage - In Room Dining

Position Overview

Il Principe di Savoia, storico e prestigioso hotel di Milano, facente parte della Dorchester Collection, una delle migliori compagnie di hotel di lusso al mondo, cerca per la propria struttura un / una

Room Service Manager

Essential Functions & Physical Requirements

Not applicable

Qualifications and Desirables

La risorsa che stiamo cercando sarà inserita all'interno del nostro reparto Room Service, dove svolgerà le seguenti

attività nel ruolo di Manager :

  • Gestione di una squadra formata da circa 30 persone suddivise tra Maitre, Order Taker, Chef de Rang e Commis de Rang (Gestione dei turni di servizio, Controllo del passaggio delle ordinazione e del rapporto con la Cucina, Controllo della preparazione mise en place
  • Gestione del rapporto, nello specifico, con gli altri reparti F&B (riportando al F&B Manager) ed in generale con tutti gli altri reparti dell'hotel, in uno spirito collaborativo e di Teamwork
  • Gestione del rapporto con il cliente
  • Gestione dei complain riguardanti il proprio reparto
  • Capacità di vendita del prodotto
  • Coordinamento del servizio in camera e della cura dei minibar ed amenities
  • La persona prescelta possiede le seguenti

    caratteristiche :

  • Preferibile esperienza pregressa nel ruolo in Hotel
  • di alto livello

  • Ottima conoscenza della lingua inglese
  • Conoscenza sistemi informatici (prevalentemente Word Excell
  • Power Point)
  • Flessibilità su turni
  • Ottime capacità relazionali
  • Presenza adeguata al contesto
  • Passione per il proprio lavoro
  • Spiccate doti di leadership situazionale
  • Benefit Package

  • Le condizioni contrattuali ed eventuali benefits verranno discusse in sede di colloquio
  • Location

    Piazza della Repubblica, 17 20124 Milano

    Required languages

  • Italian (Fluent)
  • English (Fluent)
  • Opera PMS
  • Invia candidatura
    Invia candidatura
    La mia Email
    Cliccando su “Continua”, autorizzo neuvoo ad utilizzare i miei dati ed inviarmi avvisi email come menzionato nella sezione Politica sulla Privacy di neuvoo. Posso ritirare il mio consenso e cancellare la registrazione in qualsiasi momento.
    Continua
    Modulo di candidatura